ar ar ar en fa
چگونگی حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین در ایران و جهان
حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین در ایران و جهان

چگونگی حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین در ایران و جهان

چگونگی حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین در ایران و جهان
دانستن اندازه و سنگین بودن بار یک امر ضروری برای جابجایی و حمل آن می باشد که بدون اطلاع، نمی توان کامیون مورد نیاز برای حمل و نقل مشخص کرد. ماشین های حمل و نقل های زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها وزن مشخصی را باربری می کنند مثلاً بارهایی که بیشتر از ده تن باشد با خاور و کامیون ها قابل حمل نیست، باید از ماشینهای باری سنگین استفاده که جزو بارهای سنگین و فوق سنگین به شمار رفته و باید با تریلی و کمر شکن حمل شود.

چگونگی حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین در ایران و جهان
به طور میانگین می‌توان گفت همه ساله تعداد زیادی بار سنگین به روش های مختلف بین شهرها و نیز در سرتاسر دنیا جابجا می شود که تمامی آنها از اجسام سنگین، صنعتی، کشاورزی، مواد خام و محموله های دیگر هستند. حمل و نقل محموله های سنگین و فوق سنگین توسط ماشین های باربری مخصوص است که متناسب با وزن و ابعاد محموله در نظر میگیرند.

حمل با ماشین آلات سنگین و فوق سنگین توسط اشخاص با تبحر و به صورت خاصی بارگیری می شود تا محموله دچار آسیب نشده و به راحتی بارگیری شود. این نوع بارگیری توسط دستگاه‌های بزرگ که طبق وزن محموله بارگیری می شود را بر روی ماشین آلات سنگین قرار داده و جابجا میشود. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، حمل ماشین آلات سنگین و فوق سنگین بسیار راحت شده و این باربری در ایران و کل جهان به صورت گسترده وجود دارد.

محموله های ترافیکی در آن بارهای سنگین با وزن های غیر استاندارد بارگیری می شود که از نظر طول و عرض ارتفاع بیش از حد مجاز هستند از تریلی ها، کمرشکن و بوژی استفاده میشود که جز محموله سنگین و فوق سنگین به شمار می رود قابل ذکر است که برای حمل و باربری این محموله ها نیاز است که مجوز را دریافت کنید.

حمل بارهای سنگین و فوق سنگین توسط ماشین اسکورت انجام می گیرد که در کنار تریلی قرار گرفته و از بار در حال حرکت محافظت می کند که بار با سایر وسایل نقلیه برخورد نکند.
ماشین هایی که کالاهای فوق سنگین را جابجا می کنند، می توان تریلی که یکی از پرکاربردترین ماشین های ۱۸ چرخ است برای بار های شهری و بین شهری می باشد. تریلی ها دارای انواع کفی، بغلدار و چادری است مثلاً تریلی های بغل دار در اطراف آن دیواره هایی با قابلیت باز و بسته شدن دارد، بارگیری در این تریلی بسیار ساده و محموله را با جرثقیل و لیفتراک در روی آن قرار می دهند.
حمل با کمرشکن با ظرفیت ۱۶ الی ۸۰ تن است دارای انواع مختلفی از جمله دو محور، سه محور و چهار محور می باشد که ظرفیت آنها متغیر است.
بوژی که غول آسا ترین ماشین های حمل و نقل است محموله هایی با وزن بالا استفاده می شود، این ماشین سنگین مقاومت و ایستادگی زیادی دارد.

در هنگام حمل با بارسنگین و فوق سنگین روش هایی را باید در نظر داشته باشید: کالاهای صنعتی و تجاری بر حسب نوع وزن، ماشین های باربری انتخاب می‌شود که در ساعت های مجازی می‌توانند به فعالیت شان ادامه دهند، بیشتر در فضای درون شهری قابل استفاده است.

اما روش های بین شهری از ماشینهای سنگین برای حمل بار استفاده می کند زیرا محیط کمتری در جاده برای آنها وجود دارد پس قبل از هر اقدامی نیاز است که روش حمل را شناخته و نسبت به آن، روش جابجایی صورت گیرد.
برای حمل و نقل و جابجایی محموله می‌توانید به شرکت https://pgtir.com/ اعتماد کرده و صفر تا صد کار خود را به آنها بسپارید چرا این شرکت دارای سابقه درخشان و حمل و نقل آن بدون هیچ مشکل و آسیبی انجام میدهد.


ar ar en fa

سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟

ارتباط در واتزاپ
Close and go back to page