ar ar ar en fa
حمل هواپیما چگونه است
چگونگی حمل هواپیما

حمل هواپیما چگونه است

حمل هواپیما چگونه است
حمل و نقل هوایی، یکی از ایمن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های حمل و نقل مسافران و کالاها در سراسر جهان است. برای حمل کالاها، هواپیماها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که شرکت حمل و نقل خلیج فارس ترابر در این مقاله به آن‌ها می پردازد.

برای حمل کالاها در هواپیما، دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. دسته‌بندی فضای بار، شامل فضای بالایی، میانی و پایینی هواپیما است. فضای بالایی بیشتر به منظور حمل کالاهایی که حساسیت دارند نظیر دارو، فیلم، اسناد و ... به کار گرفته میشود. فضای میانی بیشتر در حمل بسته‌هایی که سطح حساسیت آن‌ها کمتر است مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، پایین‌ترین فضای بار برای حمل کالاهای سنگین و با حجم بالا مانند موتور، باتری، چرخ‌های خودرو، وسایل بسته‌بندی شده و ... استفاده می‌گردد.

کانتینر، پالت و دستی از جمله روش‌های مختلف حمل بسته در هواپیما می باشد. کانتینرها برای حمل بسته‌ها با اندازه و شکل مشخصی طراحی شده‌اند. همچنین، پالت‌ها جهت حمل بسته به روشی ساده و سریع در هواپیما قرار می‌گیرند. برای حمل بسته‌های کوچک و بسیار حساس از روش دستی استفاده می‌شود.

هواپیماهای بزرگی که در بارگیری کانتینری و پالتی مستقر هستند، دارای تجهیزات بارگیری مکانیزه هستند که به‌سرعت و با صرفه‌جویی در زمان و انرژی، وظیفه خود را انجام میدهند. با استفاده از این تجهیزات بارها در کانتینرها یا پالت‌ها قرار داده می‌شوند و به کمک تراشه‌های RFID، کنترلی دقیقی از وضعیت بسته‌ها ارائه می گردد.

شرکت حمل و نقل خلیج فارس ترابر توصیه میکند که در صورت ارسال بسته‌ برای حمل در هواپیماهای تجاری، شرایطی را رعایت نمایید. بسته برای حمل در هواپیما باید بسته‌بندی شده باشد و نسبت به شرایط محیطی و سایر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. علاوه بر آن، بر اساس نوع بسته، محدودیت‌هایی در حجم، وزن و شکل آن باید رعایت ‌گردد.

در نهایت بسته باید در فضای بارگیری هواپیما قرار گیرد تا در مقصد مورد نظر توسط پرسنل خارج شده و به مقصد نهایی منتقل شود. حمل کالاها در هواپیما به دلیل سرعت و ایمنی بالا از روش‌های دیگر حمل و نقل پیشی می‌گیرد. با رعایت قوانین و مقررات حمل بار در هواپیمای تجاری، بسته‌ها به‌طور ایمن، سریع و با حفظ کیفیت به مقصد خود می‌رسند.


ar ar en fa

سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟

ارتباط در واتزاپ
Close and go back to page