ar ar ar en fa
سنگین ترابر به چه معناست؟

سنگین ترابر به چه معناست؟

سنگین ترابر به چه معناست؟
در این مقاله از سایت شرکت حمل و نقل خلیج فارس ترابر قصد داریم در مورد عبارت سنگین ترابر صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری را در زمینه صنعت و ماشین آلات سنگین به اشتراک بگذاریم.
این عبارت معمولاً برای اشاره کردن به وسایل نقلیه ای از جمله کامیون ها و کامیون های با وزن بالا به کار میرود. همان طور که میدانید این وسایل نقلیه برای حمل بارهای سنگین و حجیم مانند مواد ساختمانی، آهن، بتون و غیره استفاده می شوند. در واقع هدف اصلی استفاده از وسایل نقلیه سنگین، صرفه جویی در زمان و هزینه برای حمل بار سنگین و حجیم و در نهایت تسهیل در حمل و نقل و توزیع کالاها در سراسر جوامع می باشد.
سنگین ترابر به عنوان یک اصطلاح فنی در صنعت حمل و نقل به وسیله، تجهیزات و دستگاه هایی اشاره دارد که برای جا به جایی مواد سنگین به کار می روند. این تجهیزات شامل کامیون های باری، کامیون های دو قلو، کشنده های باربری، جرثقیل ها، بالابرها و تریلرهای بالابر می شوند. جا به جایی مواد سنگین با استفاده از این تجهیزات انجام می گیرد تا باری که به دلیل وزن و حجم بالای خود امکان حمل آن با وسایل سبک تر وجود ندارد، به مقصد نقل مکان گردد.
سیمان، آهک، کک، ذغال سنگ، فولاد، خاک شن و ماسه، سنگ، شیشه از نمونه موادی هستند که به این روش حمل می شوند. بنا به تجربیات شرکت حمل و نقل خلیج فارس ترابر، استفاده از تجهیزات سنگین برای حمل و نقل این گونه مواد، به دلیل داشتن مزیت هایی مثل کاهش هزینه های حمل و نقل، افزایش کارایی و سرعت عملیات، حفاظت از محیط زیست و افزایش ایمنی کارکنان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نتیجه، وسایل نقلیه سنگین به عنوان یکی از تکنولوژی هایی که برای بهبود کارایی و افزایش سطح امنیت استفاده می‌شوند، نقش مهمی را در صنعت حمل و نقل مواد سنگین ایفا می کنند.


ar ar en fa

سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟

ارتباط در واتزاپ
Close and go back to page