ar ar ar en fa
انواع بارنامه دولتی شرکت های حمل و نقل
بارنامه دولتی شرکت های حمل و نقل

انواع بارنامه دولتی شرکت های حمل و نقل

بارنامه دولتی شرکت های حمل و نقل جاده ای
بارنامه، در انواع مختلفی ارائه می‌شود که بسته به نوع وسیله نقلیه مورد استفاده، به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1. بارنامه هوایی:
در صورتی که بار با هواپیما حمل شود، باید بارنامه هوایی صادر شود. یک نکته مهم در مورد بارنامه هوایی این است که فرستنده بار می‌تواند قبل از فرود هواپیما در مقصد و تحویل به گیرنده، آدرس و نام تحویل گیرنده را تغییر دهد. همچنین او می‌تواند بار را پیش از تحویل نهایی برگرداند.

2. بارنامه راه آهن:
این نوع بارنامه برای حمل بار در سیستم ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها قطارهای مخصوص حمل بار مجاز به حمل کالا هستند و قطارهای مسافربری برای انتقال کالا استفاده نمی‌شوند. در بارنامه راه آهن، علاوه بر اطلاعات مربوط به بار، تحویل دهنده و تحویل گیرنده، اطلاعاتی مانند شماره واگن و اطلاعات مورد نیاز گمرکی نیز درج می‌شود. این بارنامه به هیچ عنوان قابل معامله نیست و نمی‌توان آن را به دیگری انتقال داد.

3. بارنامه دریایی:
بارنامه دریایی برای حمل بار توسط کشتی صادر می‌شود. تمام اطلاعات مورد نیاز برای حمل بار، از جمله اسم کشتی و نام بندر مقصد، در بارنامه دریایی باید درج شود. مقامات بنادر مجاز نیستند بار را از کشتی تحویل بگیرند که مقصد آن با اسم بندر مورد نظر در بارنامه تطابق نداشته باشد.

4. بارنامه آن دک:
بارنامه آن دک به کالاهایی اشاره دارد که در انبار یا خن کشتی جا نیفتاده و روی عرشه قرار دارند. به همین دلیل، این نوع بارنامه در طول مسیر ممکن است آسیب ببیند.

5. بارنامه حمل و نقل با کامیون:
این نوع بارنامه، برای حمل بار با وسایل نقلیه زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بارنامه به تعداد 6 تا 14 نسخه صادر می‌شود و در اختیار صادر کننده، حمل کننده و گیرنده کالا قرار می‌گیرد. نسخه‌های اصلی این بارنامه توسط این سه نفر امضا می‌شوند و بقیه نسخه‌ها برای گمرک‌ها و سازمان‌های راهداری حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌شوند.


ar ar en fa

سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟

ارتباط در واتزاپ
Close and go back to page