ar ar ar en fa
حمل سازه های فلزی سنگین توسط کدام ماشین آلات انجام می شود
حمل سازه های فلزی سنگین

حمل سازه های فلزی سنگین توسط کدام ماشین آلات انجام می شود

حمل سازه های فلزی سنگین توسط کدام ماشین آلات انجام می شود؟
برای حمل کالاهای سنگین، از انواع ماشین‌های باری نظیر تریلی‌ها، کمرشکن‌ها و بوژی‌ها و غیره استفاده می‌شود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد حمل بار با هر یک از این وسایل حمل و نقل آورده شده است.

حمل بار با تریلی:
تریلی‌ها انواع مختلفی دارند که برای حمل محموله‌های سنگین استفاده می‌شوند. از پرکاربردترین تریلی‌ها، تریلی ۱۸ چرخ است که برای حمل بار در شهری و بین‌شهری مناسب است. انواع تریلی‌ها که در حمل کالاهای سنگین استفاده می‌شوند عبارتند از:

- تریلی کفی: این نوع تریلی ساده‌ترین نوع است و برای حمل انواع گوناگونی از بارها مناسب است. بدون دیواره یا اتاق است، بنابراین بارگیری در آن ساده انجام می‌شود و می‌توان از هر جهتی بار را بر روی آن قرار داد.
- تریلی بغلدار: این تریلی‌ها شبیه به تریلی‌های کفی هستند، اما دیواره‌هایی با قابلیت باز و بسته شدن دارند که بارگیری را آسان‌تر می‌کند. معمولاً از جرثقیل یا لیفتراک برای بارگیری بر روی آنها استفاده می‌شود.
- تریلی چادری: این تریلی‌ها همان ترانزیت‌ها هستند و برای حمل بارهای سنگین گمرکی، شهری و بین‌شهری استفاده می‌شوند. برای محافظت از بار، از چادرهای پلیمری استفاده می‌شود و بارگیری باز و بسته کردن پرده‌های چادری صورت می‌گیرد.

حمل بار با کمرشکن:
کمرشکن‌ها ماشین‌های تخصصی هستند که ویژه برای حمل بارهای سنگین و فوق‌سنگین با ظرفیت ۱۶ تا ۸۰ تن شهری و بین‌شهری استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از کمرشکن‌ها وجود دارند که با توجه به تناژ و ابعاد بار متفاوت‌اند.

حمل کالای سنگین با بوژی:
بوژی‌ها از غول‌آسا‌ترین ماشین‌های حمل بارهای سنگین هستند و بیشترین حجم و وزن بار را حمل می‌کنند. بوژی‌ها با توجه به مقاومت و استحکام زیاد، بارها را با حجم و وزن زیادی حمل می‌کنند.
بوژی‌ها مجهز به سیستم پنوماتیکی هستند که حرکت آنها را نرم و روان می‌کند تا فشار کمتری به بار وارد شود. این ماشین‌ها تریلی‌های با لاستیک بیشتری نسبت به حالت عادی دارند، و تعداد لاستیک‌ها با توجه به تناژ بار تغییر می‌کند.

 


ar ar en fa

سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟

ارتباط در واتزاپ
Close and go back to page